2009. szeptember 24., csütörtök

Sült hal muzsdéjjal

Kataklizma: … Ja mer' tegnap este beállított a szomszéd egy vödör hallal, hogy már nincs türelme megpucolni őket és nekünk adja... a fene pofám én meg szeretem a halat, hát hozzáfogtam megpucolni őket... mindenkire pikkeltem... A végén maradt még vagy 6 kárász, de nagyon kicsik voltak úgyhogy úgy ahogy voltunk: Bobek boxeralsóban én meg egy hosszú pólóban beültünk az autóba az éj leple alatt és kivittük őket egy közeli patakhoz aztán visszaengedtük őket a természetbe. Még egy szelet kenyeret is vittem nekik hagy nőjjenek nagyra! :)
úgyhogy ma halat fogok grillezni, Bobek be is jelentette telefonon, hogy akkor neki ma este dolga van. (nem szereti a halat, de az má' az ő baja! :) )
Mondtam is neki:
"- De akkor ki fog mosogatni?? :)"

Fehérnyúl: Katicám szerencséd, hogy nincs még kész a kocsim, mert este ott dörömbölnék nálad... megennék most egy kis paprikás lisztes sült halat. :):):)

Kataklizma: Na akkor még jó hogy nem indultál el, mert nem paprikás lisztes hal lesz, hanem sima grillezett. Csak besóztam, megborsoztam teletömtem HAGYMÁVAL, paradicsommal, fokhagymával és citromkarikával és lefedtem, aztán este bevágom a sütőbe és mindenféle erotikus szavakkal RÁpirítok ;)
A minőségért nem vállalok garanciát, de ha akarod postára dobok neked egyet :)

Blue: Lepikkelyezted a halat és utána visszavitted a tóba? Miért, olyan mint a gyík farka, ennek is kinő idővel a pikkelye?

Katklizma: Dehogyis pikkelyeztem le! :)) Azokhoz hozzá se nyúltam, amiket visszavittem a tóba! Azok még gyerekek voltak, meg nem is volt már több erőm, hogy tovább pucoljak úgyhogy megmenekültek. :)

Fehérnyúl: Azért csak csinálnál nekem paprikás liszteset? Hééééé!

Kataklizma: MIAZHOGY!!! Iazvédósőtdepláne! Azon percben, ahogy megjelennél, már sülne is :)

Blue: És akkor a tóban majd megeszi őket egy nagy bálna vagy egy cápa. Nem biztos, hogy jobban jártak. Vagy a szomszéd holnap kifogja és meg is eszi ezúttal.

Kataklizma: Ágnesem én nem a tenger mellett élek :) Errefele nem túl gyakori a cápa meg a bálna... :) Sárkány is csak én vagyok egyedül. :)
és ha bárki ki is fogná őket holnap akkor is addig is úgy éltek mint hal a vízben... és addig is minden nap ajándék.

Blue: Sosem tudhatod, hogy kiből mekkora hal lesz. Csodák vannak. Állítólag!

Kataklizma: Ugye, hogy ugye? :) Lehet, hogy most dobtam vissza a leendő MobiDicket :)

Blue: Vagy a szerencsehozó aranyhalat?

Péter: Katica én sem értem ezt a halvisszadobálós sztorit. Nyilvánvaló, hogy a halakat akkor pucoltad meg, amikor már mindegyik megmurdelt, máskülönben fájhatott nekik. Namármost, ha a kicsik is elhaláloztak, akkor minek dobtad őket vissza a tóba? Ráadásul még kenyeret is adtál nekik. :)) Ez valami furcsa temetkezési szertartás?

Kataklizma: Kedves Péter! Ezúton tájékoztatlak, hogy halat csak élve szabad venni és átvenni is vagy max pucolva fagyasztva :) Most rossz fényben kell feltűnnöm... de a halakat élve kaptam, máshogy át se vettem volna, tehát amelyiket megpucoltam, azt előtte kénytelen voltam likvidálni és aztán megpucolni és bár nem vagyok halbiológus, de meg merek esküdni rá, hogy mindegyik hal élt, amit visszadobtam a vizbe. :)


Tulajdonképpen szeretem a barátaimat, mégha kicsit fárasztóak is. Ezek után gondolom senki nem csodálkozik, hogy fogtam magam, elmentem a piacra, vettem halat és sütöttem magamnak és a macskáknak paprikás lisztbe forgatott kárászt, muzsdéjjal, paradicsommal. (Paradicsomot nem kaptak a cicák.)


Sült hal

Személyenként 25-30 dkg hal (legjobb a kárász, keszeg hozzá)
Só, bors
Liszt
Pirospaprika
Olaj

A halat beirdaljuk. 3-4 mm-enként vágásokat ejtünk a halhúson, mindkét oldalon, a gerincre merőlegesen, tehát megpróbáljuk a szálkákat keresztben elvágni. (A halast szoktam megkérni erre a precíziós feladatra.) Jól megsózzuk, borsozzuk, majd paprikás lisztbe forgatjuk és bő, forró olajban kisütjük. (Paprikás liszt: kb 5 evőkanál lisztet elkeverünk egy evőkanál pirospaprikával. Méricskélni nem szoktam, ha szép barbirózsaszínű a liszt, akkor azt jónak nyilvánítom.)

Egyszerű mujdei (muzsdéj)

6-8 gerezd fokhagyma
1 kiskanál ecet
kb 1,5 dl (szénsavas) ásványvíz (legjobb hozzá a Borsec)
1 kiskanál + párcsepp olaj
1 mokkáskanál só, 1 késhegynyi őrölt feketebors
2 pohár pálinka a szakácsnak (elhagyható)

Dani Csaba receptjét vettem alapul (csak én most reszeltem a fokhagymát, mert már nagyon éhes voltam.)

„ És most következzen algoritmikusan kifejtve (egy vizespohár, vagy bögre a szokásos adagom):

1. Egy pohár pálinka (ez a készítőnek kell)
2. 6-8 átlagos méretű fokhagymacikket megpucolunk és megtörünk (nyomóval, vagy ha nincs, késsel vágódeszkán elkaparjuk)
3. Betesszük a famozsárba (amit kiszáradás ellen mindig olajjal kezelünk), mokkáskanál sót szórunk rá, és kiskanálnyi olajat teszünk rá, majd krémesre keverjük-nyomkodjuk a fa nyomóval (ha nincs ilyen kiskanállal szerencsétlenkedünk a bögrében)
4. Ha kifehéredett, és elnyerte ízlés szerinti pépességét, kiskanálnyi ecetet öntünk rá, és felöntjük vízzel (amíg a bögre tele nem lesz)
5. A végén egy gondolatnyi olajat öntünk a tetejére (egy keverés után nézzen úgy ki, mint a húsleves felszíne – néhány úszó csepp), majd késhegynyi őrölt feketeborsot szórjuk a tetejére.
6. Egy pohár pálinka (a jól elvégzett munka örömére)”

A teljes cikk itt olvasható.

Összeállítás: A kisült halat megkenegettem muzsdéjjal és friss, szeletelt (anyától kapott) paradicsommal ettem. Gyors, egyszerűségében is nagyon finom, egészséges, pláne ha az ember elfogyasztása után nem akar néhány napig csókolózni. :):):)

(Elkészítési idő: kb. 30 perc)

Nincsenek megjegyzések: