2009. május 20., szerda

Így főztök ti, avagy a kedvenc naplóim! - Elizabetta naplójából

Bodzaszörp

2009-05-17 20:49:09

Citromtalanul maradtam estére...! Szörnyűség, borzalom, gyötrelmes szenvedés. Elvonási tüneteim lesznek, citromoholista lettem. Egy darab van még, azt apránként beszeletelgetem vízbe. Ez az egyetlen terhességi evési dilim jó 10 napja, citromot citrommal falok (ha van elég).

Tegnap főztem bodzaszörpöt, de szerintem tudatalatt azt is csak azért, hogy újabb citromos lötymőt lehessen hörpölni, mert beleraktam vagy 12 db-ot. Ha nagyon nem bírok magammal kieszem onnan, különben sem bírom kivárni soha azt a 3-4 napot még hivatalosan összeérik a bodzaszörp és már előbb dézsmálom azt.

2009-05-18 07:55:29

A. tegnap gyanakodva megkóstolta a bodzámat, majd közölte, hogyha semmilyen más folyadék nem állna rendelkezésére és a szomjhalál gyötörné, akkor meginná. Jó kezdetnek vettem, mert megkóstolta. 30 perccel később megjegyezte, hogy rosszabbra számított, majd bevallotta, hogy nem is rossz.

- A gyors bodzaszörp általam fejlesztett receptje (ez a fajta nem tartós, készítése után max. egy héten belül meg kell inni, különben erjedésnek indul. Na-benzoátot, citrompótlót nem használok).

- kb. 20-25 db virág olyan helyről szedve, ahol nem éri sok mocsok, tehát belvárosok, útszélen tenyésző vagy csak simán tetves bokrok elvetendőek. A virágok még legyenek tele sok sárga pollennel és frissen legyenek nyílva.

- kb. 20 l-es fazékba önts negyed zacskó cukrot, karamellizáld meg halványbarnára (ez adja a színét)

- öntsd fel 1 l jó minőségű almalével (kihozza az ízét)

- adj hozzá kb. 70 dkg cukrot, de ha nem akarsz cukrot, édesítőszerrel is készítheted (ez esetben a karamell és az almalé ugrottak)

- tedd bele a megmosott bodzavirágokat

- szelj bele 10-12 db citromot-engedd fel vízzel a tetejéig

- forrald fel az első rottyanásig

- fedd le és hűvös helyen hagyd érni 3-4 napig (néha kevergesd meg és ne ijedj meg attól, hogy a bodzák közben barnára szottyadnak)

- *kieg.: bő kiskanálnyi borkősav mégis mehet bele, utánaolvastam mi az, természetes antioxidáns, kipróbáltam, jobb vele

- szűrd le üvegekbe és tedd el azokat a hűtőbe

- fele-fele arányban buborékos ásványvízzel hígítva a legjobb

1 megjegyzés:

sanjiono írta...

én is csináltam, tökre jó lett.
az enyém szörp lett, szal még hígitani is kell, szódával iszonyat jó! volt majd 20 liter egy hónapja, és most már alig van néhány liter. :P
jövőre csinálok vagy 200 litert.