2009. október 15., csütörtök

Így főztök ti, avagy a kedvenc naplóim! - Kataklizma naplójából

Vettem nemrég egy Nők lapját vagy mit és ahhoz adtak ajándékba egy Nők lapja konyha újságot asszem...

Mindegy. Volt benne egy császárzsemle recept és valamiért rám jött a kreatívkodás és elkészítettem... hát nem pont olyan, mint az újságban, de azért egész kafa.

Mikor kisült, megkentem párat vajjal meg telepakoltam felvágottal, piros arannyal, ahogy Bobek szereti és vittem be neki friss ropogósan.

Be is tolta mindet, de közben nagyon nézte a tévét és elfelejtett térdre borulva isteníteni engem, hogy milyen ügyes vagyok, pedig olyan csillogó szemmel mosolyogva vittem neki, hogy "nídda miket tudok én!"

Nem reagált, csak befalta a kis köcsög.

Katica besértődött. Később jön Bobek és próbál korrigálni:
- Hm, ki sütötte ezt a finom zsemlét?!
Katica undokkismalac:
- A szomszéd.

A sztori feledésbe merült.


Tegnap Bobek mondja:
- Nem mész ma a szomszédba?
Én meg lesek rá mint borjú, hát nem is ismerem a szomszédokat.
- A szomszédba?! Minek?
- Hogy nem sütött-e megint olyan finom császárzsömit.

Hülyegyerek énem vigyorog, mint tejbetök.


Megjegyzés: Bobek lecsó készítéséről itt olvashattok bővebben.


Császárzsömle

Hozzávalók 14-16 db-hoz:
50 dkg liszt
3 dkg élesztő
1,5 dl tej és 1,5 dl víz
2 dkg puha vaj
2 kávéskanál só
1 evőkanál méz
1-2 evőkanál szezámmag a tetejére, szórásnak
1 felvert tojás kenéshez

A tejet és a vizet meglangyosítjuk, hozzáadjuk a mézet és az élesztőt. A sót a liszttel elkeverjük, és az élesztős keverékkel tésztává gyúrjuk. Hozzácsipkedjük a puha vajat és jól eldolgozzuk.

Langyos helyen jó fél óra alatt megkelesztjük, majd átgyúrjuk és ismét kelesztjük 15-20 percig.

Deszkára borítva hosszú rudat formálunk belőle és egyenlő (kb 5 dekás) darabokra vágjuk.

A deszkára nyomva tenyerünkkel gömbölyítjük.

Megkenjük tojással, szezámmagot szórunk rá és ollóval bevagdossuk két ellentétes irányban.

Ismét kelesztjük 15-20 percig, majd 170 fokon gőzös sütőben aranybarnára sütjük.

1 megjegyzés:

Kataklizma írta...

Magamsemondhattam volna el szebben :D ;)