2009. április 8., szerda

Töltött galamb

2009. március 28-a varázslatosan kezdődött. Itt volt Amoha barátnőm, vártam a szeretett férfit, hallgattam, ahogy beszélgetnek és annyira idillikus volt minden, olyan igazi családias szombat délután és hosszú idő után boldog voltam, mert foghattam az Uram kezét, miközben társasági életet élünk. Az ebéd, amit készítettem, az is olyan boldog békeidősre sikeredett és azon sem csodálkoztam volna, hogyha megjelenik a Lány fehér bóbitával és közli, hogy az Úr már nagyon éhes és melyik étkészlettel szervírozzon?...

… de nem jelent meg és néhány nappal később annak az illúziója is tovalibbent, hogy ez a pillanat állandósulhat az életemben, viszont a töltött galamb sültjének illatáról, mindig ez a tökéletes szombat délután fog eszembe jutni, hogy együtt vagyok azokkal, akik a legfontosabbak az életemben.

Töltött galamb (4 személyre)

Hozzávalók:

4 db házigalamb (fiatal)
50 dkg zöldborsó
50 dkg kukorica
3-4 zsemle
2 tojás
só, bors, paprika, majoránna
1 csokor petrezselyem apróra vágva
2,5 dkg reszelt parmezán (elhagyható)
olaj a tepsi kikenéséhez

Nekem ez olyan igazi tavaszváró fogás, pláne, amikor friss zöldborsóval lehet készíteni.

A zöldborsót és a kukoricát sós vízben puhára főzzük, majd leszűrjük. (Én csaltam, pfuj, konzerv volt!) A megfőtt zöldségek felét és a vízben áztatott (lehet a zöldség főzővize), kifacsart zsemlékkel együtt ledaráljuk, összekeverjük a kimaradt zöldségekkel és a többi hozzávalóval, majd a galambok hasüregébe töltjük.
A sütőt 220 fokra előmelegítjük, a galambokat kiolajozott tepsibe tesszük. Az első félórában alufólia nélkül, majd utána egy órán keresztül alufóliával letakarva sütjük.
Szerintem köretként paradicsomsalátával az igazi, de Amoha nem szereti a paradicsomot, ezért mi céklasalátával ettük.
(Elkészítési idő: 2 óra)
Az alaprecept Liscsinszky Béla Négy évszak ételei az Aranysárkány vendéglőben (Tavasz) könyvében található.

Nincsenek megjegyzések: