2008. december 16., kedd

Gombás kence avagy nyers gombasaláta

Már nem tudom kinél olvastam (ha valaki megmondja, utólag beposztolom) egy nagyon jónak tűnő reggeli receptet. Reszelt nyers sárgarépa, füstölt sajt, tejföl, majonéz, petrezselyem (mondjuk én bazsalikommal és/vagy korianderrel készíteném) összetevőkből álló kencét. Először ezt akartam elkészíteni, de olyan szép gombát kaptam, hogy muszáj volt az alapreceptet (nem is kicsit) átvariálni.
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Gombás kence avagy nyers gombasaláta (4 személyre)

Hozzávalók:

1 evőkanál frissen facsart citromlé
fél (kis) tubus majonéz (kövezzetek meg!)
25 dkg vékonyra szeletelt gomba (Amoha precíziós technikával szeletelte.)
1 sárgarépa finomra reszelve
1 db camembert sajt reszelve vagy apróra vágva
10 dkg füstölt sajt reszelve
½-½ csokor petrezselyem és zellerlevél aprítva.
1 kis csomag salátamix (elhagyható)
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
A hozzávalókat összekeverjük és ha van, akkor salátamix „ágyra” fektetjük. Vajkrémes házi diós-rozsos kenyérrel falatoztuk.
(Elkészítési idő: 15 perc)

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

A saláta mix nem elhagyható!!!Mert isneti vele, úgy, ahogy van. És punktum!:):):)Bár citromléből nem kell olyan sok, de én nem igazán szeretem a savanykás kajákat, amúgy tényleg fincsi:)
amoha

Névtelen írta...

Ja, és a képet kinagyítva még a szeletelt kacsasült is látható, amit a kence alá tettem, hogy laktatóbb legyen:):):)
amoha

Fehérnyúl írta...

Na ennyit, hogy a vega receptjeimhez soroltam be kedves amohám....

Névtelen írta...

Nyuszikám

Gratulálok a blogodhoz,nagyon jó lett:)

Üdv Fikuszka:)