2008. december 27., szombat

Zsályás sütőtök krémleves

Amoha barátnőm múltvasárnap színházba ment, ráadásul délutáni előadásra és mivel nem akartam, hogy a drámai csúcspont közepén elszunyókáljon, így csak egy könnyed olaszos ebédet készítettem magunknak. Habár lehet, hogy Dolcevita a spagettis villájával fejbe csapkodna, hogy merem én ezt a levest olaszosnak nevezni, de a zsálya illata mindig Olaszországot juttatja eszembe. Második fogásként Dolcevita vargányás risotto-ját készítettem el, nagyon finom volt.
aaaaaaaaaaaaaa
aaaaaaaaaaaaaaaaaa
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Zsályás sütőtök krémleves (4 személyre)

Hozzávalók:

1 kisebb sütőtök megtisztítva, kockára darabolva
½ kg füstölt csont/porcogó
1 ek szárított zsálya
1 ek koriander mag
1 lilahagyma
2 gerezd fokhagyma
só, bors,
1 evőkanál olívaolaj
díszítésnek apróra vágott friss zsálya levél

Az olajon megpároljuk hagymát és a fokhagymát, beletesszük a füstölt húst/csontot, koriander magot és felöntjük kb 1 liter vízzel. Amikor már jó húsvéti illat lengi körül a konyhát (ami vicces így karácsony táján), illetve ha füstölt hússal csinálod, akkor addig főzzük, amíg a hús megpuhul. Utána add hozzá a sütőtököt és a zsályát is, sózzad, borsozzad és kb. 15 perc alatt főzzed készre. Vedd ki belőle füstölt csontot/húst, melyet a leves mellé tálalhatsz. Utána az egész levest selymesre turmixoljuk, ha túl sűrűnek találod, akkor zöldségalaplével hígíthatod. Végén megszórjuk friss zsályával.
(Elkészítési idő: 1,5 óra)
Megjegyzés: Jamie Oliver nem sajnálta belőle a gesztenyét és a gerslit sem. Én valószínűleg ezt nem fogom bevállalni.

Nincsenek megjegyzések: